Служба преподобному Амфилохию Почаевскому


02 ноября 2018

Текст утвержден Священным Синодом 
Русской Православной Церкви 
14 июля 2018 года
(журнал № 61)
 
 

Ме́сяца апре́ля в 29-й день
Преподо́бнаго Амфило́хия Поча́евскаго

НА МА́ЛЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Воспе́ти и ублажи́ти по достоя́нию/ уго́дника Твоего́ помози́ ми, Го́споди,/ просвети́ ум мой и мы́сль,/ да прослáвлю пе́сньми и пе́ньми// того́ преслáвныя по́двиги.

Воспои́м пе́сньми боголе́пными/ звезду́ Поча́евскую,/ на тве́рди Небе́сней/ ли́ка ру́сских святы́х све́тло сия́ющую,// ди́внаго уго́дника, Амфило́хия чу́днаго.

Ны́не земля́ Волы́нская/ твои́ми по́двиги хва́лится и весели́тся,/ иму́щи тя, преподо́бне Амфило́хие,/ засту́пника непосты́дна и моли́твенника приле́жна// о спасе́нии душ на́ших.

Ско́рый помо́щник лю́дем в боле́знех/ и ми́лостивый уте́шитель в ско́рбех/ показа́лся еси́, преподо́бне о́тче наш Амфило́хие,/ сло́вом и житие́м// святы́м безсре́бреником подража́яй.

Сла́ва, глас 6:

Прославля́ет днесь Русь Свята́я/ но́ваго и сла́внаго чудотво́рца своего́,/ блаже́ннаго отца́ на́шего Амфило́хия,/ и́же, мно́гия ско́рби в житии́ претерпе́в,/ ны́не мно́гая воздая́ния на Небеси́ прие́млет/ и мо́лит Пресвяту́ю Тро́ицу// о спасе́нии душ на́ших. И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная:

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Храм Сло́ва Бо́жия/ се́рдце свое́ соде́лал еси́,/ блаже́нне о́тче Амфило́хие,/ моли́твенниче о нас предо́брый// и целе́бниче ско́рый неду́гов на́ших.

Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.

Днесь псало́мски воспева́ет/ земля́ Волы́нская/ ди́внаго уго́дника своего́/ преподо́бнаго Амфило́хия,// ве́ры правосла́вныя побо́рника.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,// в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Взы́дем на го́ру Поча́евскую/ и поклони́мся та́мо/ нетле́нно почива́ющему/ и благода́ть источа́ющему// Амфило́хию всеблаже́нному.

Сла́ва, глас 6:

Приими́ ны́не моле́ния на́ша, преподо́бне,/ и прибега́ющих к тебе́ не отри́ни,/ Амфило́хие о́тче наш,/ ты бо оби́тели Поча́евския моли́твенник// и всея́ земли́ Волы́нския утвержде́ние.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Ра́дуйся, Пречи́стая Де́во,/ Ты бо, го́ру Поча́евскую мно́гими чудесы́ просла́вивши,/ преподо́бных И́ова и Амфило́хия// во оби́тели Твое́й прему́дре возрасти́ла еси́.

Тропа́рь зри на вели́цей вече́рни.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 8:

Торжеству́йте, правосла́вных собо́ри,/ весели́ся, оби́теле Поча́евская,/ в дне́шний день па́мяти/ преподо́бнаго отца́ Амфило́хия,/ и́же ны́не предстои́т Бо́гу,/ я́ко непреобори́мый во́ин Христо́в/ и любве́ сосу́д избра́нный,/ ми́лостивно источа́ющий нам// благода́тныя струи́ исцеле́ний.

Озаре́н благода́тию свы́ше,/ пре́лестей ми́ра избе́гл еси́/ и, ше́ствуя путе́м доброде́лания,/ сугу́быя благода́ти сподо́бился еси́,/ ю́же, я́ко дар Боже́ственный,/ ве́рным ще́дро подае́ши:/ хромы́я исправля́я и слепы́я просвеща́я./ Сего́ ра́ди мо́лим тя, преподо́бне:/ исцели́ на́ша боле́зни,/ да, сих изба́вльшеся,// просла́вим Христа́ Бо́га.

Ве́ры правосла́вныя испове́дание/ явля́я непоколеби́мо, о́тче преподо́бне,/ посрами́л еси́ безбо́жныя/ и, показу́я в себе́ си́лу Христо́ву,/ прося́щим ще́дро исцеле́ния подава́л еси́./ Сего́ ра́ди моли́твами твои́ми/ на́ша неду́ги душе́вныя и теле́сныя исцели́// и на по́двиги благоче́стия наста́ви.

По́двигом крестоноше́ния/ любве́ Христо́вы испо́лнился еси́,/ ве́ры и́стинныя испове́дниче непоколеби́мый/ и безбо́жия обличи́телю неустраши́мый./ Те́мже врач безме́здный и наста́вник богому́дрый/ в житии́ твое́м ве́рным яви́лся еси́,/ о́тче преподо́бне./ Помяни́ ны́не и нас,// к заступле́нию твоему́ прибега́ющих.

И́ны стихи́ры, глас 2:

Прииди́те, ве́рных собо́ри,/ воспои́м засту́пника и печа́льника земли́ на́шея,/ преподо́бнаго Амфило́хия,/ и, припа́дающе к честны́м моще́м его́,/ из глубины́ души́ воззове́м:/ спаса́й нас, уго́дниче Христо́в,/ мно́гими бо обстоя́нии и беда́ми// от врага́ неви́димаго стужа́еми есмы́.

Мона́хов украше́ние и преподо́бных ра́дование/ яви́лся еси́, блаже́нне о́тче Амфило́хие,/ доброде́тель бо па́че сла́достей мирски́х возлюби́л еси́,/ е́юже, я́ко оде́ждею бра́чною, сла́вно украси́вся,/ в Небе́сный черто́г вшел еси́,// иде́же со Христо́м ны́не лику́еши.

Посто́м и моли́твою, преподо́бне,/ ду́шу твою́ ре́вностне очища́я,/ зре́ти бу́дущая, я́ко настоя́щая, сподо́бился еси́,/ смире́нием же и терпе́нием/ ко́зни бесо́вския побежда́я,/ в ме́ру во́зраста Христо́ва возше́л еси́./ Те́мже и свети́льник пресве́тлый// ве́рным лю́дем яви́лся еси́.

Ра́дуется днесь Русь Свята́я,/ в пе́снех и пе́ниих воспева́ющи/ уго́дника своего́ новоявле́ннаго,/ преподо́бнаго отца́ на́шего Амфило́хия,/ и́же по́двиги свои́ми Ца́рствия Небе́снаго дости́же,/ иде́же с преподо́бным И́овом/ Влады́чицу ми́ра мо́лит// о спасе́нии душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те, ве́рнии,/ благода́рственное пе́ние вознесе́м днесь/ всех благи́х Пода́телю Бо́гу,/ о мно́жестве благода́тных исцеле́ний,/ моли́твами преподо́бнаго Амфило́хия ще́дро подава́емых,/ и́миже и́мя Бо́жие в ла́вре Поча́евстей прославля́ется/ и Покро́в Бо́жия Ма́тере велича́ется./ Сего́ ра́ди возопии́м:/ спаса́й нас моли́твами твои́ми,// преподо́бне о́тче наш.

И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный: или́ пра́здника.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния три преподо́бническая.

На лити́и стихи́ры, глас 1:

Что тя нарече́м, о́тче Амфило́хие?/ Врача́ ли благода́тнаго,/ зане́ благода́тию исцеля́еши неду́жных мно́жества?/ Испове́дника ли непоколеби́маго,/ я́ко гоне́ния и озлобле́ния му́жественне претерпе́л еси́?/ А́нгела ли земна́го,/ я́ко моли́твенника и храни́теля оби́тели Поча́евския тя и́мамы?/ Те́мже со умиле́нием зове́м ти:// спаса́й нас моли́твами твои́ми.

Сла́ва, глас 2:

Земля́ весели́тся и не́бо ра́дуется/ в па́мяти богоблаже́ннаго Амфило́хия,/ той бо с преподо́бным отце́м на́шим И́овом/ предстои́т Престо́лу Царя́ сла́вы// и мо́лится о всех, любо́вию его́ почита́ющих.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Богоро́дице Де́во,/ Ты еси́ ве́рных спасе́ние/ к предста́тельству Твоему́ моли́твенно прибега́ющих/ и Пречи́стою Присноде́вою Тя имену́ющих// во оби́тели избра́нней Твое́й.

На стихо́вне стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Прии́де день па́мяти твоея́, преподо́бне Амфило́хие,/ в не́мже ве́рнии, собра́вшеся,/ воспева́ют по́двиги твоя́,/ и́миже ду́шу предочи́стив,/ даро́в Ду́ха Бо́жия испо́лнился еси́/ и, де́монския ко́зни разруши́в,/ Бо́га в Тро́ице просла́вил еси́./ Ему́же моли́ся, блаже́нне,// о спасе́нии душ на́ших.

Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.

Ве́дая кра́ткость жития́ земна́го,/ ум твой в го́рняя впери́л еси́/ и, вся земна́я в се́рдцы отмета́я,/ еди́наго Бо́га возлюби́л еси́,/ Ему́же житие́м богоуго́дным порабо́тав,/ блаже́нства ве́чнаго дости́гл еси́./ Те́мже моли́ся Христу́, преподо́бне,// и нам сего́ дости́гнути.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,// в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Христа́ всем се́рдцем возлюби́в/ и за́поведи Его́ усе́рдно исполня́я,/ на стра́сти плотски́я му́жественне ополчи́лся еси́, блаже́нне,/ те́мже и благода́ти Бо́жия сподо́бился еси́,/ е́юже осеня́емь, досто́йно Це́ркви послужи́л еси́./ Ны́не же в Небе́сных оби́телех водворя́ешися// и мо́лишися о спасе́нии душ на́ших.

Сла́ва, глас 8:

Тро́ицы побо́рник сла́вен яви́вся,/ богоно́се о́тче Амфило́хие,/ Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху Свято́му/ досто́йне в житии́ твое́м послужи́л еси́/ и, храм Ея́ святы́й во оби́тели Поча́евстей/ от оскверне́ния и поруга́ния до́бле защити́в,/ лука́выя богобо́рцы посрами́л еси́/ и, от диа́вола мно́го стужа́емь,/ си́лою Боже́ственною вся искуше́ния// му́жественне претерпе́л еси́.

И ны́не, Богоро́дичен пра́здника или́ предпра́зднства:

Прииди́те, поклони́мся Де́ве Богоро́дице,/ но́сит бо Зижди́теля/ и роди́ти Богомладе́нца в верте́пе гряде́т./ О, чудесе́! Ка́ко во утро́бе вмеща́ется,/ Его́же Небеса́ не мо́гут вмести́ти?/ Ка́ко пелена́ми повива́ется,/ одева́яй не́бо о́блаки?/ Ка́ко млеко́м пита́ется/ Животода́вец всея́ тва́ри?/ Ка́ко на рука́х держи́тся/ руко́ю содержа́яй всю тварь?/ О, вели́каго та́инства и явле́ния досточу́днаго!// Бог челове́ком я́ко Челове́к явля́ется.

Тропа́рь, глас 4:

Земли́ Волы́нския пресла́вна подви́жника/ и оби́тели Поча́евския досто́йна насе́льника,/ люде́й правосла́вных изря́дна цели́теля,/ яви́ тя Це́ркви Свое́й Христо́с Бог наш,/ преподо́бне о́тче Амфило́хие,/ Ему́же усе́рдно моли́ся// от наве́т вра́жиих свободи́тися и спасти́ся душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ

По 1-м стихосло́вии седа́льны, глас 1:

Го́ры и хо́лми, взыгра́йте,/ земле́ Волы́нская, возвесели́ся,/ днесь бо ла́вра Поча́евская, у́тренюющи,/ песнь прино́сит Влады́це:/ воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву,/ я́ко ди́вна сотвори́ Госпо́дь/ и возведе́ от нас к Еде́му го́рнему/ моли́твенника за мир неусы́пнаго,/ Амфило́хия богому́драго.

Сла́ва:

Преподо́бне о́тче Амфило́хие,/ ты, моля́ся вся дни живота́ твоего́, си́це взыва́л еси́:/ Бо́же, вонми́ гла́су моле́ния моего́,/ и да возвеселя́тся вси упова́ющии на Тя,/ во век возра́дуются, и всели́шися в них:/ и похва́лятся о Тебе́ лю́бящии и́мя Твое́,/ я́ко Ты благослови́ши пра́ведника, Го́споди,/ и я́ко ору́жием благоволе́ния венча́л еси́ нас.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Пресвята́я Богоро́дице,/ спаси́ нас, во гресе́х погиба́ющих,/ в напа́стех многоразли́чных пребыва́ющих,/ скорбя́щих и уныва́ющих,/ во отча́яние впа́дающих,/ а́лчущих и наготу́ющих,/ в боле́знех изнемога́ющих/ и ра́дости заступле́ния Твоего́ ча́ющих.

По 2-м стихосло́вии седа́льны, глас 2:

Бога́тством бла́гости, кро́тости и долготерпе́ния Бо́жия/ на спасе́ния стези́ наста́влен был еси́ кресто́м надгро́бным, Амфило́хие преподо́бне,/ егда́ очи́ма твои́ма теле́сныма/ отца́ игу́мена уме́ршаго уви́дел еси́/ и уши́ма мы́сленныма сло́во Христо́во услы́шал еси́:/ по Мне гряди́/ и досто́йны плоды́ покая́ния сотвори́.

Сла́ва:

С любо́вию взыва́еши к нам, преподо́бне:/ вску́ю лю́бите суету́ и и́щете лжи?/ Вску́ю глаго́лете: кто яви́т нам блага́я?/ Дще́ри и сы́нове челове́честии,/ пожри́те же́ртву пра́вды и упова́йте на Го́спода/ и уве́дите, я́ко удиви́ Госпо́дь преподо́бныя Своя́/ и зна́менася на нас свет лица́ Бо́жия,/ Госпо́дь услы́шит ны, внегда́ воззва́ти нам к Нему́.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Богоро́дице Де́во, христиа́ном Помо́щнице,/ всем и́щущим спасе́ния прибе́жище,/ по́двигом до́брым подвиза́ющимся Спобо́рнице,/ на де́монская по́лчища одоле́ние,/ целому́дренно живу́щим благослове́ние,/ моли́ся за ны, да прости́т нам прегреше́ния на́ша.

По полиеле́и седа́лен, глас 2:

Прииди́те на го́ру Поча́евскую,/ по́стническое сосло́вие и празднолю́бцы вси,/ прииди́те, лик духо́вный соста́вим/ и к преподо́бному отцу́ на́шему Амфило́хию си́це возопии́м:/ ра́дуйся, о́тче свяще́ннейший,/ слеза́ми свои́ми фарао́на мы́сленнаго потопи́вый;/ ра́дуйся, те́ло твое́ ве́чныя ра́ди жи́зни/ поще́нием и труда́ми изнури́вый;/ ра́дуйся, ку́пно с И́овом святы́м/ во оби́тели Бо́жия Ма́тере сияя́й./ Ра́дуйся, преподо́бне о́тче Амфило́хие,/ моли́твенниче о душа́х на́ших.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен:

Предста́тельство Твое́ кре́пкое, Богоро́дице,/ и све́тлая Твоя́ сла́ва на горе́ Поча́евстей показа́ся/ в живоно́сном исто́чнице и чудотво́рнем о́бразе Твое́м,/ сего́ ра́ди о Тебе́ ны́не хва́лимся и весели́мся вси,/ я́ко к Сы́ну Твоему́ Христу́ Бо́гу на́шему/ хода́тайствуеши о всех, к Тебе́ прибега́ющих.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Днесь благода́ть Свята́го Ду́ха нас собра́/ с ли́ком А́нгельским/ и собо́ром Волы́нских святы́х/ пра́здновати па́мять/ Амфило́хия достохва́льнаго,/ той бо мо́лит дерзнове́нно/ о земли́ на́шей,/ во е́же в ми́ре/ и благостоя́нии ей бы́ти// и спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н преподо́бнаго, глас 1.

Песнь 1

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца,/ боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,// изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.

Благода́тную по́мощь Твою́, Го́споди, низпосли́ нам, во е́же воспе́ти уго́дника Твоего́, отца́ на́шего Амфило́хия, благоче́стия подви́жника и ла́вры Поча́евския украше́ние ди́вное.

Любо́вь и благоче́стие роди́тельское, я́же измла́да восприе́м, чрез все житие́ досто́йно проне́сл еси́, от си́лы в си́лу восходя́ ду́хом, блаже́нне.

А́ще и плене́н был еси́ на бра́ни от враго́в ви́димых, но неви́димаго пле́на страсте́й избежа́л еси́, преподо́бне, плоть покаря́я ду́ху.

Богоро́дичен: Жизнь ве́чную со святы́ми жела́я улучи́ти, Ма́терь Бо́жию вседу́шно возлюби́л еси́, свя́те,/ и, в дому́ Ея́ на горе́ Поча́евстей всели́вся,/ досто́йне Бо́гу послужи́л еси́.

Песнь 3

Ирмо́с: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь,/ и ми́лостивно в не́ вообра́жся,/ препоя́ши мя с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й,// одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Егда́ у гро́ба настоя́теля почи́вшаго моли́лся еси́, преподо́бне, откры́ Госпо́дь тебе́ суету́ жития́ вре́меннаго, те́мже, помышля́я о жи́зни ве́чней, нача́т грехи́ своя́ пред все́ми испове́дати.

Нарече́н быв, блаже́нне, Ио́сиф, е́же сказу́ется преумно́женный, сего́ ра́ди потща́лся еси́ благода́ть в се́рдцы твое́м оби́льно преумножа́ти.

Егда́ са́ном иере́йским почте́н был еси́, свя́те, тогда́ моли́твы, поще́ния и по́двиги усугу́бил еси́, бе́си же, не терпя́ще доброде́тельнаго жития́ твоего́, мно́гажды тя хотя́ху погуби́ти, ты же си́лою Бо́жиею при́сно храни́мь был еси́.

Богоро́дичен: Сла́внейшая без сравне́ния Серафи́м и честне́йшая Херуви́м, Пресвята́я Де́во, услы́ши моле́ния и мольбы́ на́ша, и по́мощию Твое́ю неотсту́пна бу́ди от нас.

Ин конда́к, глас 3:

Я́ко ве́ры правосла́вныя ревни́тель/ и благоче́стнаго жития́ учи́тель,/ в боле́знех и ско́рбех изря́дный помо́щник,/ пред Го́сподем предстои́ши, преподо́бне Амфило́хие,/ сего́ ра́ди вопие́м ти:/ защити́ оби́тель, в не́йже подвиза́лся еси́,// и спаса́й нас моли́твами твои́ми, о́тче блаже́нне.

Седа́лен, глас 3:

Христо́вою любо́вию преиспо́лнився, преподо́бне Амфило́хие,/ Ду́хом Святы́м ко спасе́нию наставля́л еси́ вопроша́ющих/ и та́ко, я́ко свети́льник,/ во тьме неве́дения седя́щим просия́л еси́./ Те́мже моли́ся за ны ко Го́споду,/ да просвети́мся и мы Его́ благода́тию.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Ма́ти Бо́жия, Покро́в Твой спаси́тельный ми́ру до́льнему с Небесе́ явля́ющая,/ не оста́ви нас, во гресе́х погиба́ющих/ и Го́спода Милосе́рднаго прогневля́ющих,/ Его́же моли́ изба́витися нам душепа́губнаго заблужде́ния,/ я́ко Предста́тельница на́ша кре́пкая и Помо́щница ско́рая.

Песнь 4

Ирмо́с: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му,// во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Избра́нный сосу́д Ду́ха Свята́го быв, мно́гия боля́щия благода́тию Бо́жиею исцели́л еси́ и бесо́в полки́ победи́л еси́, о́тче блаже́нне. Приими́ моли́твы на́ша и от язв грехо́вных исцели́.

О́браз му́жества и дерзнове́ния богому́драго в тебе́ зрим, о́тче преподо́бне, храм бо Святы́я Тро́ицы от поруга́ния и запусте́ния сохрани́л еси́ и ве́рныя лю́ди, в ско́рби су́щия, возвесели́л еси́.

То́ки слез пролива́л еси́, преподо́бне, о заблу́ждших ча́дех Це́ркве Правосла́вныя, вре́менная бла́га па́че ве́чных благ возлюби́вших.

Богоро́дичен: Чту́щих Тя и в пе́снех велича́ющих, не отри́ни нас, Пресвята́я Де́во, ины́я бо Хода́таицы и Засту́пницы ра́зве Тебе́ не и́мамы.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием/ прише́ствия Твоего́, Христе́,/ и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия// правосла́вно пою́щих Тя.

Егда́ в темни́цу лю́тии гони́телие всади́ша тя к бесны́м и ума́ лише́нным, тогда́ смире́нне взыва́л еси́, о́тче блаже́нне: сла́ва Бо́гу, благоде́явшему ми.

Ни скорбь, ни теснота́, ни гоне́ния, ни глад, ни нагота́, ниже́ беда́, ни меч, ни и́на ка́я напа́сть не возмо́же разлучи́ти тя от любве́ Бо́жия, о́тче преподо́бне.

А́нгел земны́й и челове́к Небе́сный яви́лся еси́, о́тче, мно́гия бо ско́рби в житии́ безро́потне поне́сл еси́, те́мже и воздая́ния мно́га на Небеси́ восприя́л еси́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Ше́дше, возвести́м всем язы́ком, коли́кая чудеса́ сотвори́ Пресвята́я Богоро́дица во уде́ле Свое́м Поча́евстем и ка́ко ми́лует всех, с ве́рою приходя́щих к Ней.

Песнь 6

Ирмо́с: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния./ Спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш:// Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Амфило́хий в схи́ме святе́й нарече́н быв, преподо́бне, труды́ ко трудо́м прилага́л еси́ и доброде́тельми, я́ко степе́ньми, во Ца́рствие Небе́сное возше́л еси́.

Мно́жество боля́щих, приходя́щих к тебе́, исцеля́л еси́ и стра́ждущих свобожда́л еси́ от духо́в нечи́стых, кро́тостию и смире́нием тех побежда́я.

Фесви́тянину Илии́ ре́вностию подража́я, преподо́бне, любо́вию боже́ственною се́рдце твое́ распаля́л еси́ и, в терпе́нии ду́шу твою́ укрепля́я, проро́чески вопия́л еси́: с на́ми Бог, разуме́йте, язы́цы, и покаря́йтеся, я́ко с на́ми Бог.

Богоро́дичен: И́мя Твое́, Пречи́стая, вси ро́ди правосла́вных непреста́нно велича́ют, и ли́цы церко́внии сладкогла́сно воспева́ют: Богоро́дице Влады́чице, спаси́ нас, мно́гими бо напа́стьми обстои́ми есмы́.

Конда́к, глас 2:

Изволе́нием Де́вы Пречи́стыя/ в оби́тели Поча́евстей всели́лся еси́,/ иде́же, подви́жническое и ско́рбное житие́ провожда́я,/ да́ром моли́твы у́мныя обогати́лся еси́/ и Ца́рствия Небе́снаго насле́дник яви́лся еси́./ Те́мже вопие́м ти:/ ра́дуйся, Амфило́хие, о́тче блаже́нне,// целе́бниче и чудотво́рче.

И́кос:

Сокро́вища Небе́снаго взыску́я, преподо́бне, Го́спода Иису́са, я́ко би́сер многоце́нен, обре́л еси́ и, вся Его́ ра́ди оста́вив, стори́цею в пакибытии́ прия́л еси́. Ны́не же душе́ю твое́ю светолу́чною на Небесе́х сия́я и моща́ми многоцеле́бными во оби́тели Поча́евстей пребыва́я, прие́млеши целова́ние от почита́ющих тя и велегла́сно взыва́ющих: ра́дуйся, Амфило́хие, о́тче блаже́нне, целе́бниче и чудотво́рче.

Песнь 7

Ирмо́с: Авраа́мстии о́троцы в пещи́ Тро́ицу прообрази́вше,/ о́гненный пла́мень на ро́су преложи́ша/ и, пою́ще, вопия́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ла́вра Поча́евская, иде́же подвиза́лся еси́, преподо́бне, приста́нище ти яви́ся, усыпа́льница же ея́ мо́щи твоя́ прия́т, я́же три́десять лет та́мо в земли́ лежа́ху и тле́нию не преда́хуся.

От ве́си Малои́ловицкия ме́ртвенное те́ло твое́ во оби́тель Поча́евскую бра́тия принесо́ша и во усыпа́льнице бра́тстей с че́стию погребо́ша. Ты же, преподо́бне, во оби́телех Небе́сных пребыва́я, за ны мо́лишися Бо́гу.

Хода́тай к Бо́гу о лю́дех в житии́ твое́м был еси́, о́тче преподо́бне, и по преставле́нии хода́тайствуеши о всех, с ве́рою ко гро́бу твоему́ приходя́щих, и ми́лостивый послу́шатель им быва́еши.

Богоро́дичен: Испещре́на ря́снами златы́ми, я́ко Цари́ца, Царя́ и Бо́га одесну́ю ны́не предстои́ши, Влады́чице, моля́щи о всех, ко о́бразу Твоему́ на горе́ Поча́евстей притека́ющих.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,// по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Егда́ лю́дие, одержи́мии ду́хи нечи́стыми, ко гро́бу твоему́ притека́ху, преподо́бне, бе́си, в них су́щии, твоея́ свя́тости терпе́ти не могу́ще, гро́мкими гла́сы вопия́ху, огне́м Бо́жия благода́ти опаля́еми.

Пресла́вное чу́до о тебе́ зрим, преподо́бне, ты бо, я́ко при жи́зни, та́ко и по преставле́нии, лю́дем стра́ждущим помога́еши и от лю́тых обстоя́ний с ве́рою приходя́щих к тебе́ свобожда́еши.

Ра́дости неизглаго́ланныя испо́лнишася мона́си и мирсти́и, егда́ те́ло твое́, преподо́бне, три́десять лет в земли́ погребе́нное, нетле́нно и благоуха́ния испо́лнено обре́теся.

Богоро́дичен: Еди́на благослове́нная и богора́дованная Влады́чице, Я́же ра́дость челове́ком ро́ждши неизрече́нную, испо́лни ра́дости сердца́ на́ша, да просла́вим ро́ждшагося от Тебе́ Христа́.

Песнь 9

Ирмо́с: О́браз чи́стаго Рождества́ Твоего́,/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная,/ и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пещь,/ да Тя, Богоро́дице,// непреста́нно велича́ем.

Чудеса́ и исцеле́ния то́чиши всем, приходя́щим и усе́рдно моля́щимся тебе́ и благогове́йно покланя́ющимся честны́м моще́м твои́м, преподо́бне о́тче Амфило́хие.

Украше́ние ла́вры Поча́евския яви́лся еси́, преподо́бне, нетле́нным бо те́лом твои́м в пеще́рнем хра́ме ку́пно со И́овом преподо́бным почива́еши и всем, приходя́щим к тебе́, при́сно помога́еши.

Дал еси́ зна́мение, Го́споди, крест о́блачный на небеси́ в день прославле́ния преподо́бнаго Амфило́хия, и сим кресто́м благослови́л еси́ всех, прише́дших почти́ти па́мять уго́дника Твоего́.

Тро́ичен: Неразде́льная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, О́тче, Сы́не и Святы́й Ду́ше, спаси́ и сохрани́ всех, почита́ющих па́мять уго́дника Твоего́ Амфило́хия.

Богоро́дичен: Еди́на Чи́стая и Непоро́чная, Бо́га без се́мене ро́ждшая, Богоро́дице Влады́чице, моли́твами уго́дника Твоего́ Амфило́хия покры́й и соблюди́ нас от вся́каго зла.

Свети́лен:

По́двигом до́брым подвиза́вся, просия́л еси́, Амфило́хие чудотво́рче, в земли́ Волы́нстей, я́ко свети́льник Боже́ственныя благода́ти, возжже́нный в ла́вре Поча́евстей. Те́мже по́мощию твое́ю не оста́ви всех, с ве́рою к тебе́ притека́ющих.

Сла́ва:

Свети́льника ве́ры и о́браз богоуго́днаго жития́, на горе́ Поча́евстей возсия́вшаго, преподо́бнаго Амфило́хия, яви́л еси́ нам, Христе́ Спа́се, той бо зе́млю на́шу све́том Ева́нгелия просвеща́ет и путь спасе́ния нам указу́ет.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Де́во Пресвята́я, Сы́на Бо́жия Единоро́днаго пло́тию ро́ждшая, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век, моли́ Ду́ха Свята́го благода́тию осия́ти оби́тель сию́ и сохрани́ти ю́ моли́твами избра́нника Твоего́, преподо́бнаго Амфило́хия, Бо́га в Тро́ице Святе́й почита́ющаго.

На хвали́тех стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, оби́тель Поча́евская,/ земли́ Волы́нския благо́е украше́ние,/ кре́посте и утвержде́ние Правосла́вия,/ избра́нный до́ме Бо́жия Ма́тере,/ исто́чниче благода́ти с ве́рою притека́ющим,/ сокро́вище некра́домое/ моще́й преподо́бных И́ова и Амфило́хия,/ и́же предстоя́т Престо́лу Бо́жию// и мо́лятся о спасе́нии душ на́ших.

Ра́дуйся, о́тче Амфило́хие,/ благоче́стия ди́вный подви́жниче,/ уста́вов оте́ческих усе́рдный ревни́телю,/ и́ноков ла́вры Поча́евския му́дрый наста́вниче,/ бесны́х и боля́щих ско́рый целе́бниче,/ ве́ры правосла́вныя тве́рдый испове́дниче,/ богобо́рцев гро́зный обличи́телю,// Святы́я Руси́ стра́же неусы́пный/ и те́плый моли́твенниче о душа́х на́ших.

Ра́дуйся, оби́тель Поча́евская,/ из тебе́ бо произы́де благоуха́нный цвет,/ преподо́бный Амфило́хий,/ и́же яви́ нам плоды́ Ду́ха:/ ра́дость и любо́вь,/ мир, долготерпе́ние,/ бла́гость, милосе́рдие,/ ве́ру, кро́тость, воздержа́ние,/ согреша́ющих кро́ткое исправле́ние,/ бреме́н бли́жних терпели́вное ноше́ние// и Ева́нгелия Христо́ва исполне́ние.

О́тче блаже́нне Амфило́хие,/ ны́не предстоя́ Престо́лу Христа́ Бо́га,/ утвержде́ние кре́пкое нам бу́ди,/ к тебе́ те́пле припа́дающих и глаго́лющих:/ ра́дуйся, Ду́ха Свята́го досто́йное обита́лище,/ ра́дуйся, Де́вы Всепе́тыя усе́рдный служи́телю,/ ра́дуйся, я́ко мно́гая сердца́ ве́рою Христо́вою просвети́вый,/ ра́дуйся, я́ко ве́лие дерзнове́ние ко Го́споду стяжа́вый.// Те́мже моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 8:

Возсия́ днесь сла́вная па́мять/ достохва́льнаго Амфило́хия,/ созыва́ющи нас во оби́тель Поча́евскую,/ по́двиги и чудеса́ того́ просла́вити/ и хвалу́ Бо́гу на́шему возда́ти./ Те́мже, притека́юще к честны́м моще́м преподо́бнаго,/ исцеле́ний дарова́ния прие́млем// и Спа́са Христа́ непреста́нно сла́вим.

И ны́не Богоро́дичен, глас то́йже:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас// от вся́кия ну́жды и печа́ли.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на свята́го, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 24. Прича́стен: В па́мять ве́чную:

Моли́тва

О всеблаже́нне о́тче наш Амфило́хие, земны́й а́нгеле, Небе́сный челове́че и Правосла́вия в земли́ Волы́нской кре́пкое утвержде́ние! Припа́даем к тебе́ с ве́рою и любо́вию и мо́лим ти ся приле́жно: яви́ нам, смире́нным и гре́шным, свято́е твое́ заступле́ние; се бо грех ра́ди на́ших не и́мамы дерзнове́ния проси́ти о ну́ждах на́ших Го́спода и Влады́ку на́шего, но тебе́ моли́твенника благоприя́тнаго к Нему́ предлага́ем и си́це вопие́м: испроси́ нам от бла́гости Его́ благопотре́бныя да́ры душа́м и телесе́м на́шим, ве́ру пра́вую, любо́вь ко всем нелицеме́рную, в злострада́ниих терпе́ние, тя́жкими боле́зньми одержи́мым исцеле́ние, под бре́менем скорбе́й и напа́стей па́дающим и жития́ своего́ отча́явшимся ско́рое облегче́ние и избавле́ние. Не забу́ди, блаже́нне о́тче, и оби́тель Поча́евскую, при́сно тя чту́щую, иде́же под покро́вом Пречи́стыя Богома́тере усе́рдно подвиза́лся еси́, но всех живу́щих в ней и на поклоне́ние приходя́щих невреди́мы соблюди́ от искуше́ний диа́вольских и вся́каго зла. Егда́ же приспе́ет отше́ствие на́ше от вре́меннаго сего́ жития́ и к ве́чности преселе́ние, не лиши́ по́мощи твоея́ Небе́сныя, но моли́твами твои́ми всех нас приведи́ в приста́нище спасе́ния и насле́дники сотвори́ всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва, да пое́м и сла́вим неизрече́нныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.


Читайте также: